2024. március 28. - Gedeon, Johanna
EUR : 394.87
USD : 364.71
Időjárás ikon16°

Bizonyíték van rá, hogy a Facebook megvásárolta Joe Biden győzelmét a 2020-as választásokon

Egy friss tanulmány szerint a Facebook alapítója, Mark Zuckerberg az általa létrehozott nonprofit vállalatokon keresztül több százmillió dollárt juttatott el kulcsfontosságú államokban lévő megyei és városi választási irodák számára annak érdekében, hogy Joe Biden-t és a demokratákat segítse győzelemhez. Az elemzés számos bizonyítékot mutat be arról, hogy milyen módszerekkel és milyen jogi kiskapukat kihasználva tudta a Facebook a demokraták javára billenteni a 2020-as elnöki választásokat az Egyesült Államokba. Mindez intő jel, hiszen a közösségi-oldal jól láthatóan mindent megtesz annak érdekében, hogy nem csak Amerikában, hanem szerte a világon olyan pártokat és politikusokat juttassanak hatalomra, akik számukra a legkedvezőbbek. Elmondható az is, hogy a Facebook egyértelműen a baloldali indulókat támogatja, miközben a konzervatív jobboldali hangokat nem csak az interneten, hanem a választások során is próbálják elnyomni.

Választási irodákat fizetett le Zuckerberg, gyakorlatilag elcsalta a választásokat

A Facebooknak hosszú múltja van a jobboldali vélemények cenzúrázásában, és számtalanszor felmerült már annak a gyanúja is, hogy közvetett vagy közvetlen módon megpróbálnak beleszólni szuverén országok választásaiba, hogy a számukra legalkalmasabb jelöltet segítsék hatalomhoz. Most viszont minderre kézzel fogható bizonyíték is van.

A The Federalist nemrég tett közzé egy tanulmányt, amelyben többek között kiderítették, hogy Mark Zuckerberg cége több százmillió dollárt adott olyan álnonprofit szervezeteknek, amelyeken keresztül a 2020-as amerikai választások során hatalomra juttatták a demokratákat és Joe Bident. A Facebook a támogatásokkal olyan kulcsfontosságú államokat célzott meg, ahol szoros volt a verseny a demokraták és a republikánusok között, vagyis hatalmas szerepet játszottak abban, hogy az ő jelöltjük irányába mozduljon el a mérleg nyelve.

A kutatás eredménye alapján a Facebook manipulációja járult hozzá ahhoz, hogy Biden rendkívül szoros versenyben, 12 ezer szavazattal nyerjen Georgia államban, valamint 10 ezer szavazattal Arizonában. A közösségi óriás által alkalmazott módszer nem tartozik bele a hagyományos lobbizásba, a szakértők szerint

ZUCKERBERG JOGI KISKAPUK SEGÍTSÉGÉVEL "VÁSÁROLTA MEG" A 2020-AS AMERIKAI VÁLASZTÁSOKAT.

A tanulmányt jegyző William Doyle és csapata úgy gondolja, hogy a 2020-as választás minden korábbitól eltérő volt, hiszen a Facebook privát támogatások útján olyan szervezeteket célzott meg, amelyeknek közvetlen szerepe volt a választások lebonyolításában. Mark Zuckerberg összesen 419 millió dollárt adott két, általa létrehozott nonprofit vállalatnak, a The Center for Technology and Civic Lifenak (CTCL) és a The Center for Election Innovation and Research-nek (CEIR), amelyek ezeket a forrásokat utána továbbítottak a választási irodának.

Emellett a Facebook fontos adatokat és információkat is megosztott a demokratákkal, ennek köszönhetően pedig olyan térségekre tudták fókuszálni a kampányt, amelyekben szoros volt a verseny. A tanulmány szerint a közösségi oldal a nonprofit cégeken keresztül úgynevezett "szavazati útmutatókat" is fizetett. Ezeknek az embereknek az volt a munkájuk, hogy a szavazóhelyiségnél válaszolják meg az emberek kérdéseit és figyeljenek arra, hogy a demokrata szavazók nehogy véletlenül érvénytelen szavazatot adjanak le.

A CTCL és a CEIR segítségével a Facebook kulcsfontosságú körzetekben segített a mozgósításban is. Ezt a tevékenységet azzal magyarázták, hogy az önkénteseik pusztán a koronavírus-járvány okozta nehézségek miatt segítenek a szavazóknak. A valódi cél viszont az volt, hogy minél több demokrata szavazót vigyenek az urnák elé.

A CTCL EMELLETT KOMOLY KÖZÖSSÉGI-MÉDIA KAMPÁNYT IS FOLYTATOTT A LEVELES SZAVAZÁS MELLETT IS, AMELYHEZ INFLUENCEREKET IS FIZETTEK.

A The Federalist szerint a Facebook által a nonprofit szervezeteken keresztül a választási irodák számára nyújtott pénzügyi támogatás abban is előnyt biztosított, hogy azok meghosszabbították a leveles szavazatok leadásának határidejét. A tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy ennek fő oka az volt, hogy így az aktivistáknak elég ideje volt arra, hogy a hibásan kitöltött (pl. elfelejtett aláírás) szavazólapokat ki tudják javíttatni a tulajdonossal.

EMELLETT A KUTATÁS FELFEDEZTE AZT IS, HOGY A CTCL ILLEGÁLISAN KIHELYEZETT, ELLENŐRZÉS NÉLKÜLI URNÁKAT IS HASZNÁLT A LEVELES SZAVAZATOK BEGYŰJTÉSÉRE.

A CTLC 25 alkalommal fizetett ki 1 millió dolláros vagy annál nagyobb összeget városi és megyei szavazóirodáknak többek között Arizona, Georgia, Michigan, Észak-Karolina, Pennsylvania, Texas és Virgina államokban. A 25 szponzorált állam közül végül 23-ban nyert Joe Biden. Texas állásban is az volt tapasztalható, hogy azokat a körzeteket nyerték meg a demokraták, ahová a legtöbb pénzt juttatta a Facebook a Zuckerberg által létrehozott nonprofit vállalatokon keresztül.

A tanulmány megállapította, hogy a Facebook elképesztő pénzösszegek mozgatásával 2020-ban egy árnyék választati-rendszert hozott létre, amely szisztematikusan a demokrata pártot próbálta meg előnybe juttatni a republikánusokkal szemben. Nem ez az első eset, hogy vizsgálat indul Zuckerberg ellen a 2020-as választások befolyásolása miatt.

WISCONSIN ÁLLAMBAN VIZSGÁLATOT RENDELTEK EL ZUCKERBERG ÉS FELESÉGE ELLEN, AKIK ÖT VÁROSBAN IS BELESZÓLHATTAK A VÁLASZTÁSOK VÉGKIMENETELÉBEN.

Georgia államban pedig a Foundation for Government Accountability elemzése bukkant arra, hogy a Facebook alapítója 29 millió dollárt juttatott el olyan megyéknek, ahol aztán később Biden lett a győztes. Zuckerberg szóvivője, Ben LaBolt elismerte, hogy a Facebook alapítója 350 millió dollárt adott a CTCL-nek és további 69,5 millió dollárt a CEIR-nek, szerinte viszont ez nem kifejezetten a demokraták támogatására ment.

A világ legnagyobb cenzora a Facebook, folyamatosan elnyomják a jobboldali véleményeket

Korábban az Origo is beszámolt róla, hogy egy a Facebook-moderátorok közé beépült férfi titkos videófelvételekkel bizonyította, hogy a moderátorok minden eléjük kerülő konzervatív bejegyzést cenzúráznak, míg a baloldali tartalmakat, akkor sem, ha azok közösségi alapelveket sértenek. Így történhetett meg az, hogy a közösségi-oldal akkor is törölte a Donald Trumpot támogató bejegyzéseket, ha azok egyébként semmilyen közösségi irányelvet sem sértettek.

A Vadhajtások nagy Facebook-oldalát már két éve korlátozzák és tiltásokkal sújtják... Bede Zsolt két oldalát is letörölték a platfomról.

Az egyik moderátort arról kérdezték a rejtett kamerás felvételen, hogy törli-e az összes konzervatív tartalmat, ami elé kerül, mire azt felelte: Igen! Lesz*rom, én törlöm őket. Ugyanez a moderátor a felhasználói feltételeket sértő Trump-ellenes bejegyzésekkel kapcsolatban elmondta, hogy „azokat bár törölnie kellene, de ő fent hagyja őket."

A titkos felvételek között akad egy olyan is, amely szerint a moderátorok túlnyomó többsége az összes Make America Great Again (MAGA) sapkás képet törli. Ha valaki MAGA sapkát visel, azt terrorizmusért törlöm. Azt hiszem a többiek is ezt csinálják – hallhatjuk Lara Kontakos Facebook-moderátort a felvételen.

Nem csak külföldön, hanem Magyarországon is sokszor előfordul, hogy a Facebook a jobboldali, konzervatív gondolatokat cenzúrázza, gyakran mindenféle magyarázat nélkül. A napokban például Bohár Dániel közösségi oldalát tiltották le, ezért újat kellett létrehoznia. Korábban már volt arra is példa, hogy az Alapjogokért Központ egyik videóját tiltották le.

Előfordult az is, hogy az Origo hirdetéseit is gyakorlatilag ellehetetlenítette a Facebook. 2019-ben az európai parlamenti választások előtt lapunk a hirdetések területén tapasztalt a korábbinál sokkal jelentősebb és gátlástalanabb cenzúrát.

Sem a jogi, sem a gazdasági racionalitás nem érdekelte a Facebookot, csak az, hogy szinte kizárólag a baloldali propaganda jusson el a választókhoz. Hiszen információnk szerint a többi, nem baloldali médium is csak rendkívüli nehézségek árán tudott hirdetni.

Forrás: Origo

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató