A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a héten jogsértőnek minősítette az RTL Klub és a Háttér Társaság társadalmi célú hirdetését, amiben azonos nemű családokat mutattak be.
A Médiatanács szerint az RTL Klub 11 alkalommal nem megfelelő időben sugározta A család az család című, társadalmi célú reklámot 2020 decemberében.
Szerintük csak olyan időszakban sugározhatók, „amikor – tartalmuknak megfelelő kategóriába sorolása esetén közzétételüknek – a klasszifikációs szabályok szerint helyük lenne”.
„Mivel a gyermekek számára nehezen értelmezhető a hirdetésben megjelenő azonos nemű párok gyermeknevelése és a családdal együtt tárgyalása, így azok csak este 9 és reggel 5 óra között kerülhettek volna adásba, miközben a csatornán reggel 6 és este 20 óra között adták le őket” - írták az erről szóló közleményben.
A parlament tavaly nyáron szavazta meg azokat a törvénymódosításokat, aminek értelmében tilos olyan reklámot elérhetővé tenni 18 éven aluliaknak, ami „a szexualitást öncélúan ábrázolja, illetve a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg”.