2024. március 29. - Auguszta
EUR : 395.83
USD : 367.33
Időjárás ikon19°

Személyi igazolványt kért az étolaj vásárlásakor a német Lidl

Az intézkedés nagy felháborodást váltott ki.

Az orosz-ukrán háború kitörése óta alig van napraforgóolaj a német szupermarketekben, a Schleswig-Holstein tartományában található Lidl-üzletekben például már csak a felnőtt vásárlók vehetnek étolajat – számolt be a Merkur nevű portálra hivatkozva a Világgazdaság. 

A cikkből kiderült, a Lidl-szupermarketlánc azon kísérletezik, a rendelkezésre álló étolaj készletet a lehető legegyenletesebben ossza szét a vásárlói között. Annak érdekében, hogy minden család csak két üveg olajat vegyen, a cég korhatárt vezetett be: a napraforgóolajat csak a tizennyolc év felettieknek árulták.

A német hírportál szerint már nem újdonság, ha a szupermarketekben üres polcokkal találkoznak a vásárlók. Először a vécépapír, majd a gyorstesztek hiánya volt jelen az országban a koronavírus-járvány idején, ma már a háborús konfliktus miatt a napraforgóolaj lett az új hiánycikk, mivel

Ukrajna a világ egyik legnagyobb étolaj előállítója.

Már hatályon kívül is helyezték az intézkedést

A szupermarketek már korábban olyan üzleti stratégiákon dolgoztak ki, amelyekkel az emberek vásárlási szokásait befolyásolhatják: az Aldi például az étolajos polcait azzal a felhívással látták el, hogy az vásárlók csak szükség esetén vegyenek étolajat, és ne csupán felhalmozás céljából vásároljanak. 

A Lidl intézkedését nagy felháborodást váltott ki a közösségi oldalakon, az áruházlánc ezután hatályon kívül helyezte intézkedését. 

„Kérjük vásárlóink ​​megértését, és elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségekért”

– közölte a cég a felháborodást követően. 

 

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató