2024. március 28. - Gedeon, Johanna
EUR : 394.87
USD : 364.71
Időjárás ikon16°

Kitiltaná a Lánchídról az autókat a kerékpárosklub vezetője

Kürti Gábor szerint várostörténeti hiba lenne visszaengedni az autókat a Lánchídra.

Kürti Gábor véleménycikket írt a Telex nevű ukrán propagandaoldalra, melyben kifejti, miként kéne használni a Lánchídat az átadása után. A Kerékpárosklub vezetője szerint a bicikliseknek égető szüksége lenne arra, hogy csak ők használhassák a még felújítás alatt lévő szerkezetet.

Úgy fogalmaz, a híd eddigi kiesése pedig alig növelte a szomszédos hidak autós forgalmát, a Lánchíd hálózati szerepe pedig a tömegközlekedés számára is nélkülözhetetlen. Kürti kompromisszumként egy sebességkorlátozott busz-kerékpársáv lehetőséget adna a tömegközlekedés fejlesztésére és gyorsítására, és alternatívát kínálna a taxival és motorral közlekedőknek is,

A két évtizede növekvő kerékpáros közlekedést Budapest fejlesztései elsősorban a személygépjármű-forgalom kímélésével, és a gyalogosforgalom kárára támogatták”

– fogalmaz kürti, aki szerint az első változás a Bartók Béla út és a Nagykörút átszabása volt, ahol egy sávot biztosítottak a bicikliseknek, ezzel hatalmas közlekedési dugókat okozva. 

Budapest központjában is 3-4-szer többen bicikliznek, mint a külvárosban, mivel a megtett utak nagy része 6 km alatti. Ezért különösen fontos, hogy az eleve kevés dunai átkelőhely ne kerülőkre kényszerítse őket, hanem használhatóan illeszkedjen a belvárosi kerékpárút-hálózatba – közölte.

Véleménye szerint Budapesten a kerékpáros közlekedés épp a legbelső hidakon a legnehezebb, sőt a Lánchídon és Erzsébet hídon szinte lehetetlen. Kürti Gábor azt írja, hogy a Lánchíd kiesése alig növelte a szomszédos hidak autós forgalmát, így személygépjármű forgalmának kiesése modellszámítások alapján csupán 7%-kal növeli a szomszédos hidak forgalmát, ami „könnyen elviselhető, de a tömegközlekedés fejlesztésével az átterhelődés tovább csökkenthető”.

Bár várostörténeti hiba lenne a Lánchidat XX. századi formájában visszaadni a forgalomnak, kialakítása miatt gyalogoshídnak is alkalmatlan, hálózati szerepe pedig a tömegközlekedés számára is nélkülözhetetlen”

– írta. 

(Mandiner)

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató