2024. április 25. - Márk
EUR : 394.26
USD : 369.47
Időjárás ikon

Így alakítaná át a budapesti közlekedést Kamu Geri

A városlakók, gyalogosok és kerékpárosok érdekeit szem előtt tartva újítják meg a Váci utat, a Bajcsy-Zsilinszky utat és az Üllői utat.

Karácsony Gergely pénteken Budapesten tartott sajtótájékoztatót, amelyen a főváros közlekedéséről beszélt. Elmondta, elkötelezettek amellett, hogy a jelenlegi belvárosi autópályák helyett újjáéledő sugárutak legyenek Budapesten. Ezért a városlakók, gyalogosok és kerékpárosok érdekeit szem előtt tartva újítják meg a Váci utat, a Bajcsy-Zsilinszky utat és az Üllői utat.

Célként tűzte ki, hogy a jelenleg városi autópályaként működő utak közlekedési jelentőségét megtartva, a minőségi élettér kialakításával visszatérjen az élet az utcákra. Mindezt 2030-ig, európai uniós forrásokból szeretnék megvalósítani.

Hozzátette, a metrópótláshoz kialakított buszsávoknak köszönhetően csökkent a belvároson átmenő forgalom, és a város alkalmazkodott ehhez. Szerinte ha visszakapnák az autósok ezeket a sávokat, akkor a forgalom a jelenlegi duplájára nőne.

Ezért uniós forrásból ott, ahol lehet, kerékpársávvá alakítják ezeket a buszsávokat,

így a Váci úton kifelé a Dózsa György útig, az Üllői úton pedig a Kálvin tér és a Népliget között.

Ezen kívül a tervek között szerepel, hogy ahol lehet, a dízelbuszokat trolibusszal váltják ki, a 9-es buszt Kőbánya-városközpontig meghosszabbított 72-es trolibusz váltaná ki. Szándékuk a zöldterületek növelése is a fővárosban, ennek részeként újul meg a Városháza park.

A főpolgármester közölte: abban nincs politikai vita, hogy a népligeti és a Nyugati téri felüljáróra hosszú távon nincs szükség, azok rontják a városképet, rossz műszaki állapotban vannak, és olyan forgalmat hoznak létre, amit a belváros nem tud levezetni. A tervek szerint ezeket 2026 után elbontják.

Hozzátette, tervezik a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos visszaépítését, és a villamosok összekötését a Lehel tértől a Deák térig, így Újpesttől a XI. kerületig fonódó villamoshálózatot lehetne létrehozni a pesti oldalon.

Úgy véli, ez egy olyan jövőkép, amely minden budapesti érdekét szolgálja, egyben visszaadja a 150 éves Budapest méltóságát

„ahol nem az autópályák, hanem az emberek találkoznak”.

(MTI)

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató