A Twitter nem az egyetlen cég óriás, amely a tiltakozási mozgalom mellett áll. A Netflix szombaton büszkélkedett, hogy „kötelessége támogatni fekete tagjaikat, alkalmazottaikat, alkotóinkat és tehetségeinket”, míg a Nike - amely már ismert a társadalmi igazságosság-orientált hirdetési kampányaival - pénteken kiadott egy videót, sürgetve ügyfeleit, hogy „legyenek a változás része ”, és ne„ keressenek több kifogást ”. Itt éppen a rasszizmus ellen tiltakozó feketék egy Nike üzletet fosztogatnak...Racism does not adhere to social distancing.
Amid the already growing fear and uncertainty around the pandemic, this week has again brought attention to something perhaps more pervasive: the long-standing racism and injustices faced by Black and Brown people on a daily basis. 🧵 pic.twitter.com/8zKPlDnacY— Twitter Together (@TwitterTogether) May 29, 2020
🇺🇸 Just do it!
Az elviselhetetlen gyász közben a lázadók kifosztanak egy NIKE boltot pic.twitter.com/uAkxsAuZkb— Bede Zsolt (@BedeZsolt2) May 31, 2020
A Twitter-nézet változása néhány felhasználónál nem aratott túl nagy sikert, mivel a Donald Trump adminisztráció azzal vádolta az Antifa fegyvereseit, hogy az országos tiltakozások kiszélesítése érdekében erőszakos cselekedeteket hajtottak végre, néhány konzervatív kommentátor a szociális média platformját azzal vádolta, hogy támogatták a „hazai terrorizmust” és a „baloldali rohamot”.
Sajnálom, de csak egy ikon megváltoztatása teljesen haszontalan. A Twitter-nek meg kell változtatnia az üzleti politikáját is egyben.
- Lara ☻ #BlackLivesMatter (@laraisuncool), 2020. május 30.
Még néhány fekete aktivista is vitatta a változást, azzal vádolva a társaságot, hogy „szinte semmit nem tettek annak érdekében, hogy megszabaduljunk a doxxingtól (az internetes bosszúállástól) és a fehér nacionalisták zaklatásától”.
Vadhajtasok.hu