2024. május 02. - Zsigmond
EUR : 391.04
USD : 365.05
Időjárás ikon19°15°

A Magyar Autóklub tételesen cáfolta KamuGerit

A Lánchíd forgalmi rendjének kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetését tartanánk szükségesnek − hangsúlyozta Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke. Mint fogalmazott, a minden elemében manipulatív „lakógyűlés” döntését nem tartják legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben.

A Magyar Autóklub fenntartja eddigi álláspontját, miszerint nem támogatja a személyautó-forgalom teljes kizárását a Lánchídról m− hangsúlyozta Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke. Mint ismert, múlt héten, a Lánchíd újbóli átadásán kérdésünkre a főpolgármester úgy fogalmazott: „az autósok továbbra sem vehetik birtokba a Lánchidat”, majd hozzátette: „nincs olyan szakmai szervezet, még a Magyar Autóklub sem, amely visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét”.


 
Ezzel szemben a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke most hangsúlyozta, hogy ésszerű megoldást az adhat, ha „a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autóközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek”.

Kiemelte, hogy a forgalmi rend kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetését tartanának szükségesnek. Hozzátette: a városvezetés döntése nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési hálózata a hidak sűrűségét tekintve eleve elmaradást mutat.

A közlekedési szakjogász kifejtette: a főváros vezetése a fejlett városok autómentesítési példáit igyekszik utánozni, de azt nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési infrastruktúrája – minden szegmensét tekintve – lemaradásban van olyan városoktól, mint Bécs, London és Párizs, amely városok belső folyószakaszát például másfélszer nagyobb hídkínálat jellemzi.

− A Lánchíd kiesésével Buda és Pest belvárosa három kilométer hosszúságban van elvágva egymástól, miközben a kívánatos hídtávolság 600-800 méter − részletezte a szakjogász. Úgy látja, hogy a Szabadság és az Árpád híd várható felújításával a helyzet bizonyosan tovább fog romlani.
 
Kiemelte ugyanakkor: a minden elemében manipulatív lakógyűlés »döntését« nem tartjuk legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben – írja a Magyar Nemzet.

Mint ismeretes, a múlt heti átadáson a főpolgármester arról is beszélt, hogy még mindig várják a kormány hatmilliárd forintos támogatását a Lánchíd felújítására. Ugyanakkor a fővárosi önkormányzat korábban megállapodott a kormánnyal: a hatmilliárdos támogatás feltétele, hogy a gépjárműforgalom teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónapot.

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató