2024. május 03. - Irma, Tímea
EUR : 389.59
USD : 364
Időjárás ikon17°13°

Közel hetven milliót égettek el egy Juhász Péterhez köthető kampányoldalra

A baloldali kampányoldal 2022. április másodika óta nem frissült.

A Juhász Péter által jegyzett Nerpédiáról ír a Magyar Nemzet. A lap szerint a Nerpédia pontosan úgy néz ki, mint az EzaLényeg-birodalom többi oldala, aminek kapcsán megjegyezték, a 2021 nyarán létrehozott oldal adminisztrátorai magyarországi és ausztriai szereplők, 

AZ OLDALRA AZ UTOLSÓ BEJEGYZÉST A 2022-ES PARLAMENTI VÁLASZTÁS ELŐTTI NAPON TETTÉK KI, ÁPRILIS 3. ÓTA NEM HIRDETTÉK AZ OLDALT.

Viszont április harmadikáig a Magyar Nemzet számításai szerint 38,3 millió forintot költöttek 660 Facebook-tartalom népszerűsítésére, illetve további 28,6 millió forintot nem kevesebb, mint 2961 Google-hirdetésre; összesen tehát közel 67 millió forintért hirdették az oldal tartalmait.

Végrehajtások sora indulhatott a hirdető cég ellen

A Magyar Nemzet arról ír, hogy a Nerpédia Facebook-hirdetéseit illetve a videók népszerűsítését a KözösÜgyünk Nonprofit Kft. fizette, amely cég felmerült a külföldről pénzelt DatAdat-csoport bejövő és kimenő pénzforgalmat realizáló partnerei között a parlament nemzetbiztonsági bizottsága számára készített jelentés szerint.

AZ OLDAL VISZONT MÁR AZ ELSŐ ÉVÉBEN 107 MILLIÓ FORINT ADÓSSÁGOT HALMOZOTT FEL, 2022-ŐT PEDIG 28,5 MILLIÓ FORINTOS MÍNUSSZAL ZÁRTÁK.

Bár az értékesítés nettó árbevétele elérte a 3,3 millió forintot (2021-ben nulla forint volt), tavaly a cég adózott eredménye mínusz 107 millió forint volt.

A Magyar Nemzet szerint a cég ellen 2022. június 4. és 27. között összesen tíz végrehajtási eljárás indult.

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató